instagram ♥

Monday, October 27, 2008

领悟:人类虚假的一面

严重性讨厌今天!
今天,我觉悟了!
以前常听慧英讲:人性本恶,我只是听过就算,终于终于
杨玮哲今天终于醒了!
我相信:人,性本恶!
想要对你们说声:谢谢!
今天,你们把你们那禽兽般的人性,发挥得淋漓尽致!
掌声鼓励鼓励!
我不介意外人,或朋友在我面前数落我,贬我,甚至整大群人围着“射”我
外人这样子做,我没办法,只有置之不理,把泪水吞进肚子里
而你们,是我唯一的亲人,hello~?是亲人哦!竟然这样子讲我?
是不是我比较好欺负啊?
连亲人都回这样联合来对付你,杨玮哲,你真的可以去跳楼死死去算了!
想要找人哭诉,没人理我..
只好躲在房里,面对四堵墙,把怨气及伤心,一一哭出来!

记得我跟jenny说过:“jenny,你对人好,人家不一定会对你好”
口虽然会这样讲,但自己又了解到多少呢?
今天,终于让我大开眼界
让我了解到,世人丑陋的一面,阴险的一面!
刚刚躲在房里的那一段时间,我领悟了很多很多
凡事要相信自己,只有自己才值得信赖!
就算睡在你旁边的那一个,也要抱着:“防人之心不可无”的心态!


这些是从慧英那里copy来的:
我看到的是当你面对问题时,朋友缩到一角,深怕自己也被牵连
我看到的是当你被刁难时,朋友继续缩到一角,哼都不敢很一声
我看到的是当你受到委屈时,朋友还是缩到一角,你死你的事
我看到的是当你需要一点点援助时,朋友仍然所到一角,不肯为你站出来说一句公道的人话
[其实不知朋友而已,甚至亲人也一样]

朋友最厉害的,莫过于在你承受一切,心力交瘁时,才虚假的走过来
递一张面巾,跟你说,不要哭了啦。在不然,走过来问你发生什么事
事情后来发展到怎样是他们最关心的
他们不是关心你,只是害怕自己outdate,少了东西跟别人gossip
当你愤愤不平时,他们给的借口往往是“人不为己天诛地灭”
多么完美的借口,我也不得不拍掌甚至颁奖给他们
这是事实,,我会学习,因为我同意


人不为己天诛地灭
我也一样会学习!


还有,今天发生的事,你们一定认为我无聊,小气,childish,吃饱饭没事做来发脾气...
随便你们怎样说,反正你们都不是第一次这样讲我了!继续吧!
我是永远不会原谅你们今天对我所做的一切!
我要让你们知道,对自己说过的话,做过的事,都要负上一定的责任
不是每句对不起,都会换来没关系!
[继续说我小气吧!]

还有,我当然没忘了向你们说声谢谢!
因为你们今天的所作所为,让我领悟很多
谢谢你们让我知道,凡事都要靠自己!
谢谢你们让我知道,我以后必定学习更坚强,面对这些冷嘲热讽!
请不要怪我,因为:我就是这样!



~i'll become stronger & tougher~

9 comments:

Anonymous said...

很多时候很多人都不明白,
就是因为他们是我们的家人。
应该学会不要在乎他们了,
你是你,他们是他们。
最重要的是你要怎样改变自己,
活出最真实的自己。

bo huat eh mah, this is real world.

~心诚哲灵~ said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

U've already made ur own presumption.
Nothing else we says or do will change tat.
Those words meant no harm. To be frank, sometimes the things u said were even meaner. Dont think u ever notice tat. But does anyone ever take it serious?
You know tat by the time u wrote this, a lot of ppl will be hurt by ur writing?
家好月圓慶中秋, u're part of it, i'm not, should i be mad? Should i said things like wat u wrote?
Some of the jokes mayb bad or u may not like the way they're delivered, but they're just jokes. You can choose to laugh n let go or do wat tat u've did.
Everyone cares bout u, u should know tat. If u choose to blind up urself wif those bad jokes, n not to see how much ppl has cared for u, u're not just hurting urself but also those tat cares for u.
We care more than u can imagine. But instead of believing it, u choose to belief tat we're fake n mean n bad n terrible n all those bad things tat u've feel.
Dont blame me for being harsh, but u really break my heart. I belief i'm not just the 1 who feels tat way.
If hurting us is what u intend to do by writing this, i'm telling u, u really did a good job. Everyone of us who sees this will be hurt.
Family is the one who is most truthful n care the most for u. U dont want to belief that, tat's nothing more i can say.
You want to belief in things that'll bring you to hell, be my guest. The choice is in ur hand.
I dont expect u to accept wat i've just said. U can read n delete this n keep on angry n mad. If i dont care, i wont bother to write this much n waste up my tears.
You just think on urself. DO WE REALLY DONT CARE BOUT YOU?

Anonymous said...

严重性愧疚-ing
我开始后悔我写了那一篇文章
感觉上好像我给了你错误的观念和教坏你
不好意思>.<
well我是因为遇到一些事让我如此不爽,所以才会那么有感而发在blog拼命宣泄
希望你明白,我们宣泄以后还是要面对明天,就像我对朋友多么不满,也不可能会跟朋友绝交
有什么看不开,看不顺眼,不爽,或者委屈,宣泄不出来,也无需往自己肚里吞,因为我们根本不需要去在乎
无需搞得自己又伤身体又伤精神
保持冷漠的心态,对一切事物一笑置之吧!
我爱你^0^

- wAnying - said...

though i dunno wat had happened to u, but i totally agree with wat u had wrote in dis post. Dis world used to be tht evil yet vicious. Frens today might be just a group of stranger tml. Being a part of dis hipocritic world, we just hv to get use to it n try to be urself, cherishing wat u are owning today which might probably just a dream when u wake up tml. Fielding up urself with a stronger n tougher tonic will be de best medicine to cure, cheer up girl =)

Anonymous said...

人不为己天诛地灭
我也一样会学习!

You'll turn into another one just like them. And others will write this article just like you do. So what for?
You're just need some time to know which are your true friends(yea, i think those who bothered to leave comment here are really concerning you, appreciate them). It's not everyone acts the same way, isn't it? Think again, do they worth for you to go depress ?

Anyway, just passed by and view. Don't mind I leave a comment here yea :P

~心诚哲灵~ said...

[anonymous] don mind of course.. may i knw who r u ?

Long Jye said...

hah, yea sure, it's me (:
ps : I'm the second one, not the first.

the name is tauke. said...

哈哈!我只能说,或许你们经历得太少了,也或许你们仍然没有看见人类最丑陋的一面。
的确,每个人都拥有欲望与私心。 然,朋友有轻重之分。路遥知马力,日久见人心,不是吗?
虽然,有些人掩饰得太完美了,但,机关算尽的他最后就能拥抱着快乐吗?我不以为然。
因为,我相信感情与爱永远都是胜利的一方。感情与爱,永远都不会做作,它会把人类最真实的一面反映出来。

人性本善,送你一席话。

凡是由其自然,
遇了处之泰然,
得意之时淡然,
失意之时坦然,
艰辛曲折必然,
历尽沧桑悟然。